söndag 24 maj 2009

Fenomenet att försvinna har aldrig verkat så svårt som när det gäller att få någon att förstå att mitt liv ser ut som det gör för att jag valt det.

Viðrar Vel Til Loftárása Folk är besatta, av allt. förutom ensamhet. Besatta av död, lidande, kärlek, sex, alkohol, lycka, sig själva och och och. Men inte ensamhet. "Får jag fråga, hur kommer det sig att någon som du är singel?" Men lilla hjärtat, Jag är offentligt förälskad i simplisitet. Vi ska få barn i höst och hela paketet. Tänker döpa honom oberoende, henne trygghet. Och om allt går som det ska, ska vi köpa ett hus någonstans i landet Frihet, där vi ska låta våra barn obekymrat springa runt i cirklar i gräset, dricka oss fulla på kvällarna och älskhata varandra tills vi blir runt 50 och dör. Jo faktiskt, det finns mycket jag inte tror på. men det är en kärlek det här också, ja, en oändlig kärlek det här, ensamheten.

15 kommentarer:

Stina sa...

jag blir alltid lika fascinerad när jag kikar in på din blogg. dina texter är så meningsfulla och speciella.. även om dom ibland bara består av nån mening liksom. ha en finfin kväll puss

Johanna sa...

fint

tove sa...

AHHH vilken underbar bild! hur fin som helst.

maja sa...

fint!
super tjusig blogg

Lisa sa...

jävlar vad bra sagt, jag älskar dig Bella för att du är twistad och bra, precis som jag

lina sa...

sv: Ja eller hur tyckte det var skit gulligt

Just Picture It ?! sa...

vilken sjukt gullig bild! :D

Olivia sa...

sv: jo samma :) tack vad glad jag blir, din blogg är så fin.

Alice sa...

åh, tusen tack.
det är jag som tagit bilden, ja.
och din blogg! jag vet knappt vad jag ska säga. så otroligt fin.

Hananah sa...

men jösses vilken fin blogg.

Natalie sa...

mycket unik och fin blogg!

Taru Tuomi sa...

vackra flicka. fin blogg.

Tess sa...

om man är snygg får man ligga mer än andra eller välja att inte göra det. Men man har inte större lycka i kärlek. Så att du är singel är precis lika vanligt som att nån som är ful är singel. Att hitta äkta kärlek är lika svårt för alla, snygga, fula, rika, fattiga. Det intressanta är att ingen egentligen vet vad det är som attraherar kärlek. Grovt sammanfattat menar jag att du är snygg och har mycket kuk att välja mellan men den person som finner ÄKTA kärlek ska ödmjukt skatta sig lycklig, även om personen ifråga skulle vara självaste Angelina Jolie.

inte menat som en förolämpning, bara som en tankeställare. puss

Bella|Lea sa...

jo. fast. det jag skrev handlade inte om varken min eller andras syn på mitt utseende, eller vad som borde "komma på köpet" med det, ful eller fin. mer om min syn på hur andra ser på kärlek, och hur jag äcklas av beroendet som finns. självklarheten folk ser bakom det beroendet. Något jag är rädd för att bli del av, att vara rädd för ensamhet. Var trött på att få frågan varför jag var singel (- varför i helvete jag inte sitter ihop med en annan människa!? har jag inte förstått hur det fungerar eller?)
men sant, tack för en tankeställare! den som finner ÄKTA kärlek kan skratta sig lycklig

Tess sa...

Jag håller med. Kärlek ska inte skapas på grund av rädsla för ensamhet, det är bara patetiskt och det är INTE en självklarhet att alla hittar den där äkta kärleken. Därför är det bästa att satsa på att älska ensamheten istället och vara lycklig om man är en av promillen som finner the real deal. Hellre ensamhet än nåt jävla substitut. Där har du alldeles rätt. Folk tror att någon annan ska rädda dem, det är de som är sin egen död. De är ensammast i världen, vad är man utan sig själv?